Nenechte si zkazit den

Stalo se vám, že vás někdo vytočil tak, že jste měli zkažený celý den? Někdy jste se k tomu v myšlenkách vraceli celý měsíc, povídali si o tom s přáteli? Přitom si lze osvojit a vnitřně přijmout jednoduchá pravidla, která nás před těmito stavy uchrání. Ty konfliktní situace zcela neodstraníme, ale přestanou nám vadit. Přestaneme s nimi ztrácet čas.

Konkrétní příklad: Někdo důležitý či blízký vám nadává, neprávem vás osočuje, slovně útočí. Jak se s tím vypořádat? Řešení je celkem jednoduché. Stačí si uvědomit, že ten, kdo nadává a útočí, vlastně neví kudy kam, volá o pomoc. Vyzkoušel vše, co uměl,  a nyní je bezradný a potřebuje vaši pomoc. Ten křik a nadávky nejsou určeny vám, nejsou míněny vážně - je to volání o pomoc. Když se naučíte toto si uvědomovat v době útoku, zůstanete v klidu. Pomůže vám v tom vzpomínka na nějaké vaše selhání, kdy jste v hádce řekli partnerovi nebo dětem něco opravdu ošklivého a pak vás to mrzelo. Chtěli jste to říci? Ne - jen to z vás vypadlo. Mysleli jste to vážně? Ne, bylo to ve vzteku, neuměli jste se ovládnout. A ten proti vám je na tom právě tak. Chcete mu pomoci?

Rada, jak pomoci, je velmi jednoduchá: Mlčte a pozorně ho poslouchejte. Dávejte mu najevo, že Vás to zajímá. Na nepravdivé a agresivní výpady nereagujte, neodporujte, neargumentujte. Jen čekejte. Případně sledujte, jak jeho energie postupně klesá. Když tuto jednoduchou radu uplatníte, tak každému jednou dojde dech - ztichne a začne se dívat, proč nic neříkáte.

Teprve nyní má smysl promluvit. Zeptejte se ještě na nějakou podrobnost, abyste opravdu dobře porozuměli jeho situaci. Dejte mu najevo, že chápete jeho těžkou chvíli. Pokud bude v agresi pokračovat, znovu čekejte, dokud ze sebe nevysype opravdu vše.  Budete možná překvapeni, že pak už nebudete muset dělat vůbec nic - řešení najde možná on sám. Pak přijme i vaše vysvětlení,  co pro něj můžete a co nemůžete udělat. Rozhovor se zklidní a začnete se věcně bavit. Takto jednoduše si můžete z nepřátel udělat přátele.

Tato rada je velmi jednoduchá. Vzpomeňte si na ni při prvním sporu, prvním útoku který na Vás někdo uskuteční.

Ing. Vladimír Bureš

Umění jednat a dobře vycházet s lidmi

Poznámka:

Právě tohle téma a mnoho dalších zaznívá každoročně na týdenním Manažerském minimu pro vedoucí školních jídelen. V srpnu 2013 byl semninář obsazen do posledního místa. Neváhejte a přihlašte se na další kurz již nyní mailem na feketova@visplzen.cz.

Nenechte si zkazit den

Stalo se vám, že vás někdo vytočil tak, že jste měli zkažený celý den? Někdy jste se k tomu v myšlenkách vraceli celý měsíc, povídali si o tom s přáteli? Přitom si lze osvojit a vnitřně přijmout jednoduchá pravidla, která nás před těmito stavy uchrání. Ty konfliktní situace zcela neodstraníme, ale přestanou nám vadit. Přestaneme s nimi ztrácet čas.

Konkrétní příklad: Někdo důležitý či blízký vám nadává, neprávem vás osočuje, slovně útočí. Jak se s tím vypořádat? Řešení je celkem jednoduché. Stačí si uvědomit, že ten, kdo nadává a útočí, vlastně neví kudy kam, volá o pomoc. Vyzkoušel vše, co uměl,  a nyní je bezradný a potřebuje vaši pomoc. Ten křik a nadávky nejsou určeny vám, nejsou míněny vážně - je to volání o pomoc. Když se naučíte toto si uvědomovat v době útoku, zůstanete v klidu. Pomůže vám v tom vzpomínka na nějaké vaše selhání, kdy jste v hádce řekli partnerovi nebo dětem něco opravdu ošklivého a pak vás to mrzelo. Chtěli jste to říci? Ne - jen to z vás vypadlo. Mysleli jste to vážně? Ne, bylo to ve vzteku, neuměli jste se ovládnout. A ten proti vám je na tom právě tak. Chcete mu pomoci?

Rada, jak pomoci, je velmi jednoduchá: Mlčte a pozorně ho poslouchejte. Dávejte mu najevo, že Vás to zajímá. Na nepravdivé a agresivní výpady nereagujte, neodporujte, neargumentujte. Jen čekejte. Případně sledujte, jak jeho energie postupně klesá. Když tuto jednoduchou radu uplatníte, tak každému jednou dojde dech - ztichne a začne se dívat, proč nic neříkáte.

Teprve nyní má smysl promluvit. Zeptejte se ještě na nějakou podrobnost, abyste opravdu dobře porozuměli jeho situaci. Dejte mu najevo, že chápete jeho těžkou chvíli. Pokud bude v agresi pokračovat, znovu čekejte, dokud ze sebe nevysype opravdu vše.  Budete možná překvapeni, že pak už nebudete muset dělat vůbec nic - řešení najde možná on sám. Pak přijme i vaše vysvětlení,  co pro něj můžete a co nemůžete udělat. Rozhovor se zklidní a začnete se věcně bavit. Takto jednoduše si můžete z nepřátel udělat přátele.

Tato rada je velmi jednoduchá. Vzpomeňte si na ni při prvním sporu, prvním útoku který na Vás někdo uskuteční.

Ing. Vladimír Bureš

Umění jednat a dobře vycházet s lidmi

Poznámka:

Právě tohle téma a mnoho dalších zaznívá každoročně na týdenním Manažerském minimu pro vedoucí školních jídelen. V srpnu 2013 byl semninář obsazen do posledního místa. Neváhejte a přihlašte se na další kurz již nyní mailem na feketova@visplzen.cz.

Nenechte si zkazit den

Stalo se vám, že vás někdo vytočil tak, že jste měli zkažený celý den? Někdy jste se k tomu v myšlenkách vraceli celý měsíc, povídali si o tom s přáteli? Přitom si lze osvojit a vnitřně přijmout jednoduchá pravidla, která nás před těmito stavy uchrání. Ty konfliktní situace zcela neodstraníme, ale přestanou nám vadit. Přestaneme s nimi ztrácet čas.

Konkrétní příklad: Někdo důležitý či blízký vám nadává, neprávem vás osočuje, slovně útočí. Jak se s tím vypořádat? Řešení je celkem jednoduché. Stačí si uvědomit, že ten, kdo nadává a útočí, vlastně neví kudy kam, volá o pomoc. Vyzkoušel vše, co uměl,  a nyní je bezradný a potřebuje vaši pomoc. Ten křik a nadávky nejsou určeny vám, nejsou míněny vážně - je to volání o pomoc. Když se naučíte toto si uvědomovat v době útoku, zůstanete v klidu. Pomůže vám v tom vzpomínka na nějaké vaše selhání, kdy jste v hádce řekli partnerovi nebo dětem něco opravdu ošklivého a pak vás to mrzelo. Chtěli jste to říci? Ne - jen to z vás vypadlo. Mysleli jste to vážně? Ne, bylo to ve vzteku, neuměli jste se ovládnout. A ten proti vám je na tom právě tak. Chcete mu pomoci?

Rada, jak pomoci, je velmi jednoduchá: Mlčte a pozorně ho poslouchejte. Dávejte mu najevo, že Vás to zajímá. Na nepravdivé a agresivní výpady nereagujte, neodporujte, neargumentujte. Jen čekejte. Případně sledujte, jak jeho energie postupně klesá. Když tuto jednoduchou radu uplatníte, tak každému jednou dojde dech - ztichne a začne se dívat, proč nic neříkáte.

Teprve nyní má smysl promluvit. Zeptejte se ještě na nějakou podrobnost, abyste opravdu dobře porozuměli jeho situaci. Dejte mu najevo, že chápete jeho těžkou chvíli. Pokud bude v agresi pokračovat, znovu čekejte, dokud ze sebe nevysype opravdu vše.  Budete možná překvapeni, že pak už nebudete muset dělat vůbec nic - řešení najde možná on sám. Pak přijme i vaše vysvětlení,  co pro něj můžete a co nemůžete udělat. Rozhovor se zklidní a začnete se věcně bavit. Takto jednoduše si můžete z nepřátel udělat přátele.

Tato rada je velmi jednoduchá. Vzpomeňte si na ni při prvním sporu, prvním útoku který na Vás někdo uskuteční.

Ing. Vladimír Bureš

Umění jednat a dobře vycházet s lidmi

Poznámka:

Právě tohle téma a mnoho dalších zaznívá každoročně na týdenním Manažerském minimu pro vedoucí školních jídelen. V srpnu 2013 byl semninář obsazen do posledního místa. Neváhejte a přihlašte se na další kurz již nyní mailem na feketova@visplzen.cz.

Nenechte si zkazit den

Stalo se vám, že vás někdo vytočil tak, že jste měli zkažený celý den? Někdy jste se k tomu v myšlenkách vraceli celý měsíc, povídali si o tom s přáteli? Přitom si lze osvojit a vnitřně přijmout jednoduchá pravidla, která nás před těmito stavy uchrání. Ty konfliktní situace zcela neodstraníme, ale přestanou nám vadit. Přestaneme s nimi ztrácet čas.

Konkrétní příklad: Někdo důležitý či blízký vám nadává, neprávem vás osočuje, slovně útočí. Jak se s tím vypořádat? Řešení je celkem jednoduché. Stačí si uvědomit, že ten, kdo nadává a útočí, vlastně neví kudy kam, volá o pomoc. Vyzkoušel vše, co uměl,  a nyní je bezradný a potřebuje vaši pomoc. Ten křik a nadávky nejsou určeny vám, nejsou míněny vážně - je to volání o pomoc. Když se naučíte toto si uvědomovat v době útoku, zůstanete v klidu. Pomůže vám v tom vzpomínka na nějaké vaše selhání, kdy jste v hádce řekli partnerovi nebo dětem něco opravdu ošklivého a pak vás to mrzelo. Chtěli jste to říci? Ne - jen to z vás vypadlo. Mysleli jste to vážně? Ne, bylo to ve vzteku, neuměli jste se ovládnout. A ten proti vám je na tom právě tak. Chcete mu pomoci?

Rada, jak pomoci, je velmi jednoduchá: Mlčte a pozorně ho poslouchejte. Dávejte mu najevo, že Vás to zajímá. Na nepravdivé a agresivní výpady nereagujte, neodporujte, neargumentujte. Jen čekejte. Případně sledujte, jak jeho energie postupně klesá. Když tuto jednoduchou radu uplatníte, tak každému jednou dojde dech - ztichne a začne se dívat, proč nic neříkáte.

Teprve nyní má smysl promluvit. Zeptejte se ještě na nějakou podrobnost, abyste opravdu dobře porozuměli jeho situaci. Dejte mu najevo, že chápete jeho těžkou chvíli. Pokud bude v agresi pokračovat, znovu čekejte, dokud ze sebe nevysype opravdu vše.  Budete možná překvapeni, že pak už nebudete muset dělat vůbec nic - řešení najde možná on sám. Pak přijme i vaše vysvětlení,  co pro něj můžete a co nemůžete udělat. Rozhovor se zklidní a začnete se věcně bavit. Takto jednoduše si můžete z nepřátel udělat přátele.

Tato rada je velmi jednoduchá. Vzpomeňte si na ni při prvním sporu, prvním útoku který na Vás někdo uskuteční.

Ing. Vladimír Bureš

Umění jednat a dobře vycházet s lidmi

Poznámka:

Právě tohle téma a mnoho dalších zaznívá každoročně na týdenním Manažerském minimu pro vedoucí školních jídelen. V srpnu 2013 byl semninář obsazen do posledního místa. Neváhejte a přihlašte se na další kurz již nyní mailem na feketova@visplzen.cz.